Jak uniknąć efektu jojo

Nadwaga, cellulit i wiele innych czynników wprawia nas w zły nastrój za każdym razem gdy mamy spojrzeć w lustro czy kupić coś nowego do ubrania. Decydując się na zmienię w swoim życiu, postanawiamy schudnąć, nie przemyślając dokładnie swoich kroków. Ludzie podejmują decyzję tak szybko jak szybko chudną i to powoduje u nich efekt jojo, który po zakończeniu diety nie wygląda estetycznie. Niektórym z powodu dużej nadwagi po schudnięciu pozostaje zbędna skóra która przyprawia czasem o depresję i bardziej drastyczne kroki idące w stronę operacji i usunięcia niepotrzebnej skóry. Dlatego zanim podejmiemy się decyzji schudnięcia trzeba racjonalnie podejść do sprawy i przemyśleć każdy krok oraz jakie będą jego skutki. Główną przyczyną efektu jojo są drastyczne diety które trwają krótko i mimo że chudniemy to po niewielkim czasie powracamy do dawnej wagi z dodatkowym tłuszczykiem na brzuchu czy biodrach. Aby tego uniknąć należy korzystać z diet które wprowadzają do naszego organizmu wszystkie składniki odżywcze i tak ustalić jadłospis byśmy nie odczuwali zbyt często głodu. Dieta powinna trwać aż do momentu uzyskania takiej wagi która będzie nas satysfakcjonować. Po diecie nie powinno się powracać do starych nawyków jedzenia produktów wysoko tłuszczowych, czy z dużą dawką cukru. Jeżeli będziemy się do tego dostosowywać to efekt jojo na pewno nie będzie nas dotyczył.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply